Thursday, May 26, 2011

Ku ingin kau tahu.....

Kadang ku rasakan hidup ini membuatku lelah..
Tiada ruang untukku bernafas,
Tiada ruang untukku menikmati sedikit ketenangan,
Tiada ruang untuk "AKU"....
Saatku bukakan mata,
berjuta persoalan dan permasalahan yang menantiku,
kerenah manusia yang sememangnya membuatkan ku jemu,
Hari-hari ku kosong..
yang bermain di benakku hanyalah kepentingan orang lain,
sehingga diri ini ku abaikan,
keinginan hati tak pernah ku hiraukan,
dan tiba saatnya...jiwa ini MATI..

Ku tak berdaya mengubah segala yang telah terjadi,
Hanya mampu mendoakan satu keajaiban,
dan di ketika itu aku hanya mampu berdiam
dan membawa diri jauh dari segalanya...
Tanpa ku sedar,
Aku berdiri di satu sudut di ruang kosong...

Sememangnya kesunyian ini memberiku suatu ketenangan,
namun masih tidak mampu untuk membuatku tersenyum,
seakan ada sesuatu yang masih belum ku temui...
Di sini cuma "AKU",
dari sini,aku mampu melihat dunia dengan mata hati,
siapa yang tulus dan siapa yang khianat,
siapa teman dan siapa lawan,

Dari ruang sunyi ini,
seribu persoalan telah terjawab..

Kinu ku sedar,
bebas dari segalanya bukanlah satu kebahagiaan,
Kebebasan itu datang bersama satu kekosongan yang amat menyakitkan,
Dan bukan itu yang ku damba....
Lalu aku teruskan pencarianku,
Sesuatu yang aku sendiri belum pasti...
Dan tanpa ku duga,
aku menemukan sesuatu...
Sesuatu yang belum pernah ku miliki,
mungkinkah ini satu keajaiban yang selama ini kuimpikan,
keajaiban yang membuatku tersenyum,
keajaiban yang membuatku tenang,
keajaiban yang membuatku rasa dihargai...
dan ku pasti hanya ini yang ku mahu dalam hidupku,
Sesuatu yang ku cari telah ku temui...
Ku mohon pada Yang Esa,
kekalkanlah apa yang ku miliki ini,
sesungguhnya aku tidak meminta yang lebih dari ini...

Dan buat insan yang ku cinta,
terima kasih atas kesudianmu untuk bersamaku,
kehadiranmu membawa sejuta kebahagiaan,
maaf andai diri ini kadang kala menghampakan,
namun satu janjiku padamu....
Cinta yang telah kau beri takkan ku persiakan,
Ku janji
akan menjaga cinta kita hingga akhir hayatku...
Dan ku ingin kau tahu...
bermula saat ini dan selamanya...
Hanya kau yang ku cinta...

No comments:

Post a Comment